Andalusië beleven • met het vliegtuig

Andalusië beleven met het vliegtuig

Dag 1 • België - Malaga - Ronda

We nemen onze vlucht vanuit België naar Malaga, waar we opgewacht worden door onze Premium autocar. Aansluitend rijden we naar Ronda voor installatie in het ****hotel Catalonia Ronda.

Dag 2 • Ronda - Grazalema - Arcos de la Frontera - Jerez de la Frontera

In Ronda bezoeken we het oude stadsgedeelte, heel belangrijk zijn hier de oude Plaza de Toros, de kathedraal van Santa Maria La Mayor en natuurlijk het huis van Don Bosco. We gaan vanaf de brug over de Tajo kijken naar het indrukwekkend uitzicht over de ravijn. Na de middag bereiken we de witte dorpen, Grazalema en Arcos de la Frontera. De charme van Arcos de la Frontera ligt in de smalle straatjes met witgekalkte huisjes. Aansluitend rijden we naar Jerez de la Frontera voor installatie in het ****Hipotels Sherry Park.

Dag 3 • Jerez de la Frontera

De belangrijkste gebouwen in Jerez de la Frontera zijn de Kathedraal van San Salvador en het paleisachtige Alcázar. We bezoeken het 19e-eeuwse Palacio Duque de Abrantes, waar de Real Escuela Andaluza de Arte Ecuestre is gehuisvest. Na de middag bezoeken we de makers van Tío Pepe en proeven er van een goede sherry, de specialiteit van deze streek.

Dag 4 • Sevilla - Carmona - Cordoba

Vandaag bezoeken we Sevilla, de stad van de sinaasappelbomen en heerlijke tapas. Rondrit langs de mooiste plekjes zoals: de Plaza España, Park Maria Luisa, de Paviljoenen van de Expo 1929 en 1992. Na de middag geleide wandeling doorheen de joodse wijk ‘Santa Cruz’. We rijden vanuit Sevilla naar Cordoba en houden halt bij het typische Carmona, een van de oudste steden van Andalusië. Installatie in het ****hotel NH Amistad Cordoba.

Dag 5 • Cordoba - Granada

In Cordoba is de Mezquita, een moskee met als middelpunt een kathedraal, een indrukwekkend gebouw. We brengen ook een bezoek aan het fort: Alcázar. Aansluitend rijden we naar Granada voor installatie in het ****Gran hotel Luna de Granada. In de Comino del Sacromento wonen we ´s avonds een Flamenco show bij.

Dag 6 • Granada - Torremolinos

In Granada ontkomen we aan twee zaken niet: het Alhambra en de vele studenten. We maken een geleide wandeling door de Albaicín, de oude Arabische wijk van Granada, een doolhof van smalle straatjes en kleine pleintjes. De namiddag staat in het teken van de Alhambra paleizen. In de late namiddag vertrekken we richting Torremolinos voor installatie in het ****Meliá Costa Del Sol hotel.

Dag 7* • Torremolinos - Benalmádena

We genieten we van een vrije dag aan de Costa del Sol. In de oude stad Torremolinos staat de Torre de Molinos, een verdedigingstoren waaraan de stad zijn naam dankt. De jachthaven van Benalmádena is belangrijk, vooral ‘s avonds is het er gezellig door de vele winkeltjes, bars en restaurants.

*wettelijk verplichte rustdag van onze chauffeur

Dag 8 • Casares - Puerto Banus

We rijden naar het witte bergdorp Casares, met het silhouet van het 15e-eeuws kasteel boven het dorp en het kerkje met origineel kerkhof. Na de middag rijden we naar Puerto Banus, dé plek van de internationale Jet Set.

Dag 9 • Malaga

Malaga wordt bezocht door toeristen die oude bouwwerken, nostalgische pleinen en de Spaanse cultuur waarderen. De prachtige en sierlijke kathedraal werd er tussen de 16e  en 18e  eeuw gebouwd. Tegenover de kathedraal het bisschopplein ‘Plaza del Obispo’, met in het midden een oude fontein. Omstreeks de 11e  eeuw werd het fort Alcazaba, op een strategische plek in Malaga gebouwd.

Dag 10 • Benalmadena Pueblo - Mijas

Er is eigenlijk een wereld van verschil tussen Benalmadena jachthaven en Benalmadena Pueblo. Pueblo is klein, pittoresk, perfect gerestaureerd en een oase van rust. Mijas heeft veel van haar oude charme bewaard waaronder: de kleine witte huisjes en de ezeltaxi’s. Nadien rijden we terug naar Torremolinos.

Dag 11 • Malaga - België

We rijden naar de luchthaven van Malaga voor onze vlucht naar België.

HOTELS ****

MELIÁ COSTA DEL SOL ****

Ligging: gelegen in de badplaats Torremolinos, in het hart van de Costa del Sol, direct aan het strand

Uitrusting: uitstekend hotel met receptie, lift, verschillende restaurants, bar met live muziek, buitenzwembad, tuin, fitness, Thalasso-Spa (tegen betaling) met zwembad, sauna, stoombad en massages, dakterras met zwembad, bar, restaurant en ligzetels gratis wifi, de licht, ruim en comfortabele Melia kamer met zeezicht (tussen de 1e en 4e verdieping)  beschikt over een balkon, een eigen badkamer met bad/douche, toilet en haardroger,  tv, minibar (tegen betaling), kluisje, bureau, airco, de deluxe kamers zijn volledig gerenoveerde kamers (tussen de 4e en 9e verdieping) met prachtig uitzicht op zee en bieden dagelijks toegang tot het dakterras met bijhorende faciliteiten

Maaltijden: ontbijtbuffet, ’s avonds buffet

• Reizigers van niet-Belgische nationaliteit dienen bevoegde instanties te contacteren.

• Transfer van bij u thuis naar de luchthaven en terug
  • Vlucht Brussel - Malaga (heen en terug)
  • Vervoer met een ***** ROYAL CLASS autocar
  • Halfpension vanaf de 1e  dag het avondmaal t.e.m. de 11e dag het ontbijt
  • Uitstappen zoals beschreven
  • Toegangen: Palacio Duque de Abrantes met de Real Escuela Andaluza, Sherry in Jerez de la Frontera, rondrit Sevilla, wandeling Joodse wijk ‘Santa Cruz’, Mezquita van Cordoba, Alcázar van Córdoba, Flamenco show Comino del Sacromento, bezoek Alhambra, geleide wandeling binnenstad Granada, rondrit Malaga