Ardèche

Dag 1 • België - Lyon

We rijden naar Lyon. Installatie in ***Kyriad hotel Stadium.

Dag 2 • Lyon - Balazuc - Vals-les-Bains

We rijden verder naar Balazuc, een van de mooiste dorpjes van Frankrijk. Stadswandeling en vrije lunch. ‘s Namiddags bezoeken we facultatief de grot Aven d’Orgnac (± € 15 pp), uitgeroepen tot “Grand Site de France”.

Dag 3 • La Montagne Ardèchoise

We rijden naar “La Montagne Ardèchoise” en houden halt aan de oorsprong van de Loire. Nadien langs de “Route de Sucs” naar het kratermeer van Issarlès, facultatieve wandeling rond het meer. Nadien rijden we langs de vallei van de Fontaulière en St. Eulalie terug naar het hotel.

Dag 4 • Caverne Chauvet - Gorges de l’Ardèche

Vandaag brengen we een vrij bezoek aan de Caverne Chauvet (± € 17 pp). Na een vrije lunch in Vallon-Pont-D’Arc  ontdekken we de pracht van de “Gorges de l’Ardeche”.

Dag 5* • Vals-les-Bains

In de voormiddag wandelen we door het oude stadsdeel van Valsles-Bains en brengen een facultatief bezoek aan het museum van Vals (± € 3,5 pp). Vrije namiddag.

*wettelijk verplichte rustdag van onze chauffeur

Dag 6 • Labeaume - Grospierres - Joyeuse - Les Vans

Vandaag starten we de dag in het middeleeuwse dorpje Labeaume. Vervolgens naar wijnkasteel Château de la Selve, uiteraard kunnen we ook proeven (± € 10 pp). Rond de middag rijden we naar Joyeuse. Onze laatste stop vandaag is Les Vans.

Dag 7 • Côtes du Vivarais - Mâcon

Na een stop in Aubenas, waar we de lokale markt bezoeken, houden we halt in Vogüé. We maken een korte wandeling tot bij het kasteel. In de namiddag brengen we een bezoek aan een “nougatier”. Vervolgens rijden we naar ***hotel IBIS Mâcon.

Dag 8 • Mâcon - België

We rijden terug naar België.

Grand Hotel Des Bains***

Ligging: rustig gelegen in een privé park in het thermengedeelte van Vals-les-Bains

Uitrusting: stijlvol hotel met restaurant, salon, bar, terras en buitenzwembad, comfortabel ingerichte kamers met bad of douche, telefoon en tv