Cruise Kroatië & Montenegro

Geniet van prachtige landschappen tijdens deze adembenemende cruise in Kroatië en Montenegro. Dompel u onder in het hart van de Dalmatische kust die u een spektakel van opvallende schoonheid zal bieden. Wandel door Dubrovnik "Parel van de Adriatische Zee", Trogir, Hvar, Korcula of Kotor, echte juwelen, zonder de nationale parken van Mljet en Krka, echte natuurlijke havens, te vergeten.

Dag 1 • België  - Dubrovnik

We nemen onze vlucht naar Dubrovnik. Vanaf 18u00 kunnen we inschepen aan boord van het *****schip MS Belle de l’Adriatique. Installatie in de kajuiten en voorstelling van de bemanning, gevolgd door een welkomstdrank in het salon.

Dag 2 • Dubrovnik - Mljet

In de ochtend bezoeken we Dubrovnik.  Het centrum van de stad is uniek: het volledig autovrije historische centrum met z'n prachtige paleizen, eeuwenoude torens, kerken en forten staat in zijn geheel op de Lijst met Werelderfgoed van Unesco. We krijgen de gelegenheid om de grootste en interessanste site te bezoeken waaronder ' Het Paleis van de Rector'. De liefhebbers kunnen een wandeling maken op de oude stadsmuren. Deze oersterke vestigingsmuren uit de 13e eeuw behoren tot de mooiste van Europa. Ondanks de gevechten in 1991 zijn de wallen, de versterkte forten en negen kleine bastions bijzonder goed bewaard gebleven. We bezoeken de oude stad, met onder andere ' Het Paleis van de Rector'.

Dag 3 • Mljet - Korcula

In de namiddag ontdekken we het Nationaal Park van Miljet. We varen langs de prachtige Elaphieten Eilanden en verkennen het grote en kleine meer. In de namiddag bezoeken we Korcula, de geboorteplaats van de beroemde ontdekkingsreiziger Marco Polo. We maken een wandeling door de kronkelende straatjes en brengen een  bezoek aan de barokke St. Mark kathedraal.

Dag 4 • Korcula - Sibenik

Sibenik ligt ongeveer halverwege de Adriatische kust van Kroatië, in een pittoreske, grillig gevormde baai waarin één van de mooiste karstrivieren van Kroatië, de Krka, uitmondt. Sibenik is een karakteristiek stadje dat een enorme charme ademt. Bovendien is de kathedraal één van de pareltjes van de Dalmatische kust. In de namiddag ontdekken we het Krka National Park tussen Zadaren Split. We genieten van een bezoek aan de Krka Watervallen.

Dag 5 • Sibenik - Trogir - Split

Vandaag verkennen we Trogir, een klein eiland dat zich tussen het vasteland en het eiland iovo bevindt. Het is een historisch juweeltje, net als de andere steden die langs de kust verspreid liggen. De historische gebouwen en bezienswaardigheden verdringen elkaar in de geplaveide steegjes, die allemaal vertrekken vanaf het zonnige stadsplein. Trogir mag dan wel klein zijn, de uitzichten zijn er onevenaarbaar. In de namiddag brengen we een bezoek aan Split, het hart van midden Dalmatië. Split, de tweede grootste stad in Kroatië, is één van de meest fascinerende Dalmatische steden. We krijgen de mogelijkheid om de historische oude stad, de schaduwrijke natuur op de Marjan heuvel en het Diocletianus paleis, een stad binnen de stad te bezoeken.

Dag 6 • Split - Hvar

We varen richting het eiland Hvar, het Saint-Tropez van Kroatië. Hvar behoort tot de bekendste eilanden van Kroatië. We brengen een bezoek aan de stad en ontdekken de culturele en historische bezienswaardigheden.

Dag 7 • Kotor - Dubrovnik

In de voormiddag bereiken we Kotor, geklasseerd als werelderfgoed van Unesco. Deze stad ligt verstopt in de bergen en is een ware schat, die we aan de grens van de baai van Kotor kunnen ontdekken. De oude stadskern, omringd door een indrukwekkende stadsmuur en gebouwd door de Nemanjic dynastie, is erg goed bewaard gebleven. Tussen 1420 en 1797 viel Kotor onder het gezag van de republiek van Venetië, waardoor de Venetiaanse invloeden nog duidelijk merkbaar zijn in de architectuur. De oude stad van Kotor is opgebouwd als een doolhof met centraal de 12e eeuwse St Tryphon kathedraal.

Dag 8 • Dubrovnik

In de ochtend ontschepen we en nemen we vanuit Dubornik onze terugvlucht naar België.

Opgelet: de weersomstandigheden kunnen het varen beïnvloeden en de trajecten verstoren; in bepaalde gevallen moeten bepaalde aanlegplaatsen geschrapt worden. In dat geval doet we er alles aan om een oplossing te vinden die aan de verwachtingen vande passagiers voldoet. OPM.: Om veiligheidsredenen zijn uitsluitend de rederij en de kapitein van het schip bevoegd om de reisweg van de cruise te wijzigen.

MS Belle de l’Adriatique*****

Uitrusting: 4-dekschip uitgerust met salon, restaurant, bar met danspiste, airco op het hele schip, groot zonnedek met ligstoelen, winkeltje Lengte 13.5m, breedte 11,9m, 99 kajuiten

Kajuiten: comfortabel ingerichte buitenkajuiten, badkamer met douche en toilet, haardroger, safe, radio en centrale verwarming

Animatie: gala-avond, regelmatig animatie met dans aan boord

Maaltijden: ontbijtbuffet, ’s middags en ’s avonds uiterst verzorgde maaltijden aan boord

• Vluchten Dubrovnik heen en terug
  • Cruise in All inclusive vanaf de 1e dag het avondmaal tem de 8e dag het ontbijt
  • Alle uitstappen zoals vermeld in het programma
  • Alle dranken aan boord (behalve champagne en wijnen van de wijnkaart)