De Provence

Dag 1 • België - Lyon

We rijden naar Lyon. Installatie in ***Hotel Kyriad Stadium Lyon.

Dag 2 • Lyon - Avignon - Pertuis

We rijden naar Avignon, waar we facultatief een rondrit met een treintje maken (± € 9 pp). Aansluitend kan u genieten van vrije tijd of een bezoek brengen aan de Pont du Gard en het Palais des Papes (± € 15 pp). Nadien naar Pertuis voor installatie in het ***Hotel Le village Provencal.

Dag 3 • Caustellet - Roussilon - Fontaine-de-Vaucluse

We rijden naar Caustellet en brengen facultatief een bezoek aan het lavendelmuseum (± € 8 pp). Vervolgens naar Roussillon, bekend voor zijn prachtige okerformaties. We maken een facultatieve wandeling door de open okermijn (± € 2,5 pp). We sluiten de dag af in Fontaine-de-Vaucluse.

Dag 4 • Marseille - Cassis - Aix-en-Provence

Na het ontbijt vertrekken we naar de zee. We rijden naar Marseille en verkennen de stad. Nadien naar Cassis van waaruit we een prachtige boottocht maken naar de Callanques (± € 20 pp). Via Aix-en-Provence terug naar het hotel.

Dag 5* • Pertuis

Vandaag nemen we de tijd om te zwemmen of onze verblijfplaats verder te verkennen.

*wettelijk verplichte rustdag van onze chauffeur

Dag 6 • Lourmarin - Gordes - Saint-Saturin-Les-Apt

Vandaag bezoeken we de mooiste dorpjes van de Luberon. Eerst rijden we naar Lourmarin, waar we over de plaatselijke markt struinen. Vervolgens naar het pittoreske Gordes. We brengen facultatief een bezoek aan L’Abbaye Notre-Dame de Sénanque (± € 11 pp). Via Saint-Saturin-Les-Apt rijden we terug naar ons hotel.

Dag 7 • Mont Ventoux - Vaison-la-Romaine - Macôn

We rijden naar de Mont Ventoux. Aansluitend naar Vaison-la-Romaine, een voormalige Romeinse nederzetting. ‘s Namiddags rijden we naar Mâcon voor installatie in ***hotel IBIS Mâcon sud.

Dag 8 • Macôn - België

We keren terug naar België.

City Hotel Le Village Provencal***

Ligging: Gelegen in Pertuis, centraal in de Luberon

Uitrusting: receptie, ontbijtruimte, restaurant, lift, gratis wifi, comfortabele kamers met bad of douche, toilet, haardroger, radio en tv