Elzas

De Elzas is de kleinste regio van Frankrijk en ligt tussen de Rijn en de Vogezen. Deze streek staat bekend om zijn Elzasser wijn, gezellige wijndorpen, schilderachtige straten, wijn proeven en genieten van het heerlijke landschap. Daarnaast heeft de Elzas ook een rijke cultuur met steden als Straatsburg.

Dag 1 • België - Straatsburg - Le Bonhomme

Voor de middag rijden we richting Straatsburg. Na de middag komen we aan in Straatsburg en wandelen tot aan de gotische kathedraal. Vervolgens maken we een facultatieve boottocht (± € 12,50 pp) op de Ill. We varen langs La Petite France, oude stadswijken van het Elzasser vakbouwtype, en de gebouwen van de Europese instellingen. In de late namiddag rijden we naar Le Bonhomme voor installatie in het hotel.

Dag 2 • Le Bonhomme - Colmar - Riquewihr

In de voormiddag brengen we een bezoek aan Colmar. We bezoeken de hoofdstad van de “Vins d’Alsace”, met vele schilderachtige gebouwen en straten. In de namiddag rijden we naar Riquewihr waar de middeleeuwse vakwerkhuizen en binnenpleintjes ons zullen bekoren. Aansluitend brengen we een facultatief bezoek aan een wijnkelder (± € 4 pp) en kunnen proeven van de bekende Elzasser wijnen.

Dag 3 • Le Bonhomme - Mont Sainte Odile - Obernai - België

In de ochtend vertrekken we via Sélestat langs verschillende kleine wijndorpjes naar het klooster Mont Sainte Odile en genieten van het prachtige panorama. Nadien rijden we verder tot Obernai, een klein stadje dat op toerisme is ingesteld en voor 100% een Elzasser karakter heeft. Dé gastronomische specialiteit is “choucroute”. Na de middag keren we terug naar België.

LOGIS HOTEL DE LA POSTE**

Ligging: gelegen in het pittoresk dorpje Le Bonhomme, nabij de Vogezen, omgeven door dennenbomen, op 25 km van Colmar

Uitrusting: charmant hotel met receptie, lift, restaurant, bar, terras, tuin, fitness, sauna, verwarmd binnenzwembad, gratis wifi

Kamers: comfortabel ingericht met badkamer met douche, toilet en haardroger, telefoon, tv