Fietsen in Piemonte

Dag 1• België - Martigny

We rijden naar Martigny in Zwitserland voor overnachting in het ***hotel Alpes & Rhône.

Dag 2• Macello - Cavour

Met de autocar vanuit Martigny naar Macello. We fietsen via de Strade Delle Mele naar Cavour. Nadien met de autocar naar ****Hotel Cavalieri in Bra.

Dag 3 • Acqui Terme - Nizza Monferrato - San Marzano Oliveto - Neive - Barbaresco

Met de autocar rijden we naar Acqui Terme en Nizza Monferrato. Vandaar fietsen we naar San Marzono Oliveto waar we genieten van een wijnproeverij. Via Neive fietsen we tot Barbaresco. De autocar pikt ons op en brengt ons naar het hotel in Bra.

Dag 4 • La Morra - Barolo - Monforte d’Alba - Grinzane Cavour - Roddi

We vetrekken met de autocar tot in La Morra. We dalen per fiets af naar Barolo. Via Monforte d’Alba naar Grinzane Cavour. Na de lunch fietsen we tot Roddi. Hier krijgen we een rondleiding in de universiteit voor truffelhonden. Met de autocar naar ons hotel in Bra.

Dag 5* • Bra - Alba - Pollenzo - Bra

Vanuit ons hotel fietsen we naar Alba, met zijn mooi middeleeuws centrum. Na de middag fietsen we via Pollenzo terug naar Bra.

*wettelijk verplichte rustdag van onze chauffeur

Dag 6 • Turijn

Met de autocar nnar Settimo Torinese. Hier start onze fietstocht naar en in Turijn, de vroegere hoofdstad van Italië. Met de autocar terug naar ons hotel in Bra.

Dag 7 • Bra - Vercelli - Mâcon

De autocar brengt ons naar Ronsecco bij Vercelli,ook wel de rijstschuur van Italië genoemd. Bijzondere fietstocht door de rijstvelden. Na de lunch met de autocar naar Macon voor overnachting in het ***hotel Ibis Macon Sud.

Dag 8 • Macon - België

Via de Franse snelwegen rijden we terug naar België.

Opgelet: deze fietsreis is voor fietsers die van een uitdaging houden. Een elektrische fiets en het dragen van een fietshelm is sterk aangeraden op dit heuvelachtige (maar prachtige) terrein.

Hotel Cavalieri****

Ligging: net buiten het centrum van Bra, in een rustige omgeving

Uitrusting: modern hotel met receptie, lift, restaurant, bar, fitnessruimte, wellness met sauna, jacuzzi & Turks bad, gratis wifi, mooie standaardkamers met bad en/of douche, toilet en haardroger, airco, tv, telefoon, minibar, kluis