Kerstsfeer langs de Weser

De Weser is één van de langste rivieren in Duitsland. Vooral tijdens de winterperiode vormen de schilderachtige dorpen en steden langs deze rivier een uniek kerstdecor. Het Weserbergland en zijn Märchenstrasse met duizenden gekleurde lampjes brengen u zeker in de juiste eindejaarssfeer!

Dag 1 • België - Dortmund - Oedelsheim

In de ochtend rijden we richting Dortmund. We genieten van de kerstsfeer en brengen een bezoek aan de kerstmarkt met meer dan 300 kraampjes. Nadien trekken we via Wartburg naar Oedelsheim.

Dag 2 • Kassel - Göttingen

We beginnen de dag met een bezoek aan Kassel. Deze stad met kerstmarkt en mooie winkeltjes badend in de kerstsfeer is zeker de moeite waard. In de namiddag voert de reis ons naar Göttingen, waar we tijdens een korte rondleiding met onze gids de stad leren kennen. Aansluitend kuieren we over de kerstmarkt. Als de avond valt, genieten we van de prachtige kerstversiering.

Dag 3 • Wernigerode - Goslar

Na het ontbijt reizen we door naar Wernigerode. De kerstmarkt vindt plaats rond het prachtige stadhuis omgeven door mooie vakwerkhuizen. In de namiddag rijden we naar Goslar. In dit prachtige stadje maken we een kleine wandeling en lopen we ook langs de kerstmarkt.

Dag 4 • Paderborn - België

Voor de middag wacht ons een mooie kennismaking met Paderborn. Ook hier krijgen we de kans ons helemaal in de kerstsfeer te dompelen op de gezellige kerstmarkt. In de namiddag keren we volledig in kerststemming terug naar België.

Hotel Kronenhof***

Ligging: gelegen aan de Duitse “Märchenstrasse”, prima uitvalsbasis voor verschillende kerstmarkten in het Weserbergland

Uitrusting: familiaal gerund hotel met receptie, restaurant, ontspanningsruimte, sauna, solarium, kegelbaan, grote tuin

Kamers: mooi ingericht, badkamer met douche en toilet, telefoon, tv, balkon

Maaltijden: ontbijtbuffet, ’s avonds zeer verzorgde buffetten

Extra: vrije toegang tot het zwembad van Oedelsheim en gebruik van de sauna