Normandië & D-Day

Dag 1 • België - Compiègne - La Roche-Guyon

We rijden naar Compiègne, waar we een bezoek brengen aan La Cité “Glade of the Armistice”. Vervolgens bezoeken we het kasteel van La Roche-Guyon. Aansluitend naar Villedieu-les-Poêles, installatie in *** Hotel “Le Fruitier”.

Dag 2 • Sainte-Mère-Eglise - Saint-Vaast-La-Hogue - Utah Beach

In de voormiddag bezoeken we Sainte-Mère-Eglise. Vervolgens rijden we verder naar de oesterkwekerij van Saint-Vaast-La-Hogue. In de namiddag gaan we naar het wereldberoemde Utah Beach en het bijhorende museum.

Dag 3 • Bayeux - Arromanche - Omaha Beach - Colleville-sur-Mer

We beginnen de dag met een bezoek aan Tapiserie de Bayeux en de Kathedraal van Bayeux. Vervolgens naar Arromanches, waar we in 360 graden het volledige verhaal van de 100 dagen van de slag om Normandië herbeleven. In de namiddag bezoeken we de Battery de Longues sur Mer en de bunker van Omaha beach. Via de Amerikaanse militaire begraafplaats Colleville-sur-Mer rijden we terug naar het hotel.

Dag 4 • Pointe du Hoc - La Cambe - Sword Beach - Ranville

We beginnen de dag op de Pointe du Hoc, met een prachtig zicht op Omaha Beach en Utah Beach. Vervolgens bezoeken we de Duitse militaire begraafplaats “La Cambe”, Sword Beach en de Pegasus Bridge en Museum in Ranville.

Dag 5 • Caen

Vandaag bezoeken we Caen, waar we een stadswandeling maken langs de belangrijkste historische gebouwen. De citadel van Caen springt meteen in het oog. Ook de Memorial van Caen is zeker een bezoek waard.

Dag 6 • Falaise - Assevillers - België

We sluiten deze reis af met een bezoek aan het centrum van Falaise, bekend van de “zak van Falaise” en het kasteel van Willem de Veroveraar. Aansluitend rijden we, met een korte tussenstop in Assevillers, terug naar België.

*Budget voorzien van ongeveer € 70 pp voor inkomgelden en musea.

Hotel Le Fruitier***

Ligging: in het centrum van het koperstadje Villedieu-les-Poêles

Uitrusting: receptie, lift, bar, terras, restaurant, gratis wifi, mooie kamers met bad of douche, toilet, telefoon, tv, gratis wifi