Odenwald & Heidelberg

Dag 1 • België - Worms - Grasellenbach

Voor de middag rijden we richting Worms. In deze stad aan de Rijn maken we een stadswandeling, waarbij we o.m. een van de Kaiserdoms, het oudste Joodse kerkhof in Europa en het Luthermonument bezoeken. Na wat vrije tijd rijden we richting Grasellenbach voor installatie in ***hotel Burg Waldau.

Dag 2 • Heidelberg

’s Ochtends maken we een rit door het Odenwald tot in Heidelberg. We maken hier een korte stadswandeling en gaan met de tandradbaan naar het beroemde Heidelberger Schloss (± 8 € pp). Vanop het terras en de tuin hebben we een heerlijk uitzicht op de stad. Na de middag maken we een mooie boottocht (± 12 € pp) tot Neckarsteinach. Op de terugrit naar het hotel houden we nog even halt bij de galg van Beerfelden.

Dag 3 • Mannheim - Heppenheim

Na het ontbijt rijden we naar Mannheim. Deze stad is o.a. beroemd om zijn rechthoekige stratenaanleg, waarbij de straten geen naam, maar een nummer dragen. Naast de Wasserturm hebben we hier de mogelijkheid om het tweede grootste barokkasteel ter wereld te bezoeken (± 8 € pp). Na de middag gaat het richting Heppenheim. Deze kleine maar leuke stad aan de Bergstrasse, heeft een heel mooie ‘Altstadt’ met een door prachtige vakwerkhuizen omringd marktplein.

Dag 4 • Frankfurt – Limburg a.d. Lahn – België

Vanmorgen brengen we een bezoek aan de derde grootste luchthaven van Europa: Frankfurt Airport. We maken een indrukwekkende rondrit en krijgen heel wat informatie over de types vliegtuigen en de werking van de luchthaven (± 8 € pp). Nadien gaat het naar Limburg an der Lahn, gedomineerd door de Dom met zijn vijf torens. Er is de mogelijkheid om een fijne wandeling te maken langs de romantische rivier de Lahn. In de namiddag keren we terug naar België.

Hotel Burg Waldau***

Ligging: in het centrum van het kleine plaatsje Grasellenbach

Uitrusting: streekhotel met lift, restaurant, bar, terras, zonneweide, sauna, comfortabel ingerichte kamers met douche en toilet, tv, telefoon en gedeeltelijk balkon

Maaltijden: ontbijtbuffet, verzorgde avondmalen in buffetvorm