Moezel- & Rijnvallei

Al decennia lang zijn de schilderachtige dalen van Moezel en Rijn een geliefde vakantiebestemming. De romantiek van het idyllische rivierlandschap, de wijngaarden op de hellingen en daarboven de burchten die in lang vervlogen tijden door machtige vorsten werden bewoond, zullen u zeker weten te bekoren.

Dag 1 • België - Bonn - Bad Godesberg - Andernach

We rijden naar Bonn, de hoofdstad van de vroegere Bondsrepubliek Duitsland en geboortestad van de bekende componist Beethoven. De stad staat nog grotendeels in het teken van deze componist met o.a. het Beethovenhaus, geboortehuis van Beethoven, dat ingericht is als museum. Bonn heeft echter nog heel wat meer te bieden. De romaanse Münsterbasiliek van Bonn, de oudste kerk van de stad, is voor velen een van de mooiste langs de Rijn. Via de Rheinpromenade komen we bij de voormalige regeringsgebouwen, het Bundeshaus en Villa Hammerschmidt, de ambtswoning van de Duitse Bondspresident. Na een stadswandeling door deze uitnodigende stad, genieten we nog van wat vrije tijd vooraleer we doorrijden naar Andernach. Onderweg houden we nog even halt in Bad Godesberg waar het grote centrale park omringd wordt met stijlvolle villa’s, de lanen geflankeerd worden door trotse bomen en de mensen rustiger leven dan in Bonn. Installatie in ons hotel.

Dag 2 • Rüdesheim - Bacharach

We rijden in de voormiddag naar Rüdesheim. De Drosselgasse met zijn Weinstuben spreekt ongetwijfeld bij velen tot de verbeelding. We kunnen facultatief een boottocht (± € 13 pp) maken op de Rijn van Rüdesheim tot Bacharach, een schilderachtig oud Rijnstadje omsloten door een stadsmuur. Aansluitend rijden we langs Boppard  terug naar Andernacht. Wanneer we tijdig aankomen in het hotel, genieten we voor het avondmaal nog van een interessant wandelingetje in onze verblijfplaats.

Dag 3 • Andernach - Cochem - Beilstein - België

We rijden eerst naar Alken waar we een facultatief bezoek brengen aan het Weingut van Anton Hammes voor een wijndegustatie (± € 7 pp). Nadien rijden we richting Cochem waar de prachtig gerestaureerde Reichsburg al meer dan 1000 jaar van bovenop een heuvel waakt over de stad. Cochem is een erg leuk toeristisch plaatsje met oude stadspoorten, overblijfselen van stadsmuren, prachtige vakwerkhuizen, een historisch marktplein en pittoreske straten. Nadien vervolgen we onze weg naar Beilstein, waar we genieten van de pure romantiek dat het stadje uitstraalt. Aansluitend keren we terug naar België.

Hotel Rheinkrone***

Ligging: gelegen in Andernach, langsheen de Rijnpromenade, op 200 meter van de historische Rijnpoort

Uitrusting: typisch Rijnhotel met receptie, lift, restaurant met terras, gratis wifi

Kamers: eenvoudig maar comfortabel ingericht, badkamer met douche, toilet en haardroger, kluisje en tv