Azurenkust

Dag 1 • België - Lyon

We rijden over de Franse snelwegen tot in Lyon waar we overnachten in het ***hotel Ibis Styles Lyon (of gelijkwaardig).

Dag 2 • Lyon – Cannes – Saint-Jean-Cap Ferrat

Na ons ontbijt rijden we naar Cannes. Deze stad geniet vooral bekendheid door het jaarlijkse internationale filmfestival. We wandelen over de Boulevard de la Croisette. Deze boulevard is één van de grootste trekpleisters van de Côte d’Azur. Na nog even vrije tijd voor een terrasje rijden we verder naar Saint-Jean-Cap- Ferrat waar we logeren in het ***  hotel Delcloy.

Dag 3 • Saint-Jean-Cap-Ferrat*

We genieten van ons ontbijt waarna we naar de Villa Ephrussi de Rothschild wandelen. Béatrice de Rothschild was een dochter van Baron Alphonse de Rothschild. In 1907 laat ze de villa bouwen die na vijf jaar eindelijk klaar is. De Villa die omringt wordt door maar liefst negen tuinen is volledig ingericht volgens de vrij extravagante smaak van Béatrice. Na de middag kunnen we genieten van de faciliteiten van ons hotel of kunnen we een wandeling maken naar de baai van Saint-Jean-Cap-Ferrat.

*Wettelijke verplichte rustdag van onze chauffeur.

Dag 4 • Monaco en Monte-Carlo

Na ons ontbijt rijden we naar Monaco.  Het miniatuurstaatje, met dezelfde naam als de stad, telt verschillende wijken waarvan Monaco-Ville - ook wel Le Rocher (De Rots) genoemd - en Monte-Carlo de meest bekende zijn. We wandelen door de smalle steegjes langs de kathedraal waar prinses Grace en prins Rainier III begraven zijn.  Op het balkon boven de indrukwekkende jachthaven genieten we van het prachtig uitzicht. Nadien brengen we een geleid bezoek aan het Prinselijk Paleis waarna we ons paraat houden voor het wisselen van de wacht.  Na de middag bezoeken we de topattractie van Monaco, het Oceanografisch museum, met meer dan 90 bassins die tot de mooiste van Europa behoren.  We genieten van de meest bijzondere zeewezens en bezoeken een uniek levend koraalrif uit de Rode Zee.

Dag 5 • Saint-Tropez

Vandaag rijden we naar het westelijke deel van de Côte d’Azur en brengen we een bezoek aan Saint-Tropez. We maken een boottocht langs de baai van Saint-Tropez en kunnen een blik werpen op de vele prachtige villa’s. Nadien maken we nog een wandeling in het centrum. Misschien ontmoeten we wel één van de vele beroemdheden zoals Brigitte Bardot of de familie Verhulst! Wat we zeker moeten zien is het beroemde Musée de la Gendarmerie dat meer dan 100 jaar de thuisbasis van de Gendarmerie in Saint-Tropez was en waarvan een gedeelte gewijd is aan de films Les Gendarmes de Saint-Tropez met Louis de Funès in de hoofdrol.

Dag 6 • Antibes – Saint Paul de Vence

Deze voormiddag rijden we naar Antibes. Eén van de hoogtepunten van Antibes is het oude centrum. Hier vind je de wijk Le Safranier die wordt gekenmerkt door pittoreske huisjes, smalle steegjes, talloze bloemen en kleurrijke luiken en vele leuke terrasjes. Ook de Port Vauban mag je zeker niet missen. De oude haven ligt vol met indrukwekkende schepen en oude vissersbootjes. De grote jachten vindt je aan de Quai des Milliardaires. Na de middag rijden we naar Saint-Paul de Vence.  Dit oude dorpje ligt boven op een rots en heeft de tand des tijds goed  doorstaan. De prachtige oude straatjes herbergen talloze leuke winkeltjes. Bovendien zijn er veel mooie oude bouwwerken te bewonderen, zoals bijvoorbeeld de oude stadsmuur, en de oude poort.

Dag 7 • Nice

Na ons ontbijt rijden we naar de officieuze hoofdstad van de Côte d’Azur, het sfeervolle Nice. De vele kleurrijke gebouwen getuigen van de belle époque. We wandelen door de gezellige straatjes van de oude stad en eindigen op de Cours Saleya, het centrum van het vieux Nice waar de dagelijkse bloemenmarkt plaatsvindt. Nadien hebben we voldoende tijd om  ook de gekende Promenade des Anglais, de grote getuige van de Belle Epoque te verkennen.

Dag 8 • Fréjus – Lyon

We verlaten ons hotel en rijden naar Fréjus. We kuieren langs de gezellige wandeldijk van deze badplaats waar we ook onze vrije lunch nemen. Nadien rijden we verder richting Lyon waar we overnachten in een ***hotel.

Dag 9 • Lyon - België

Via de Franse snelwegen rijden we terug naar België.

Inbegrepen

• Thuisophaling
  • Vervoer met een ***** ROYAL CLASS autocar
  • Halfpension vanaf de 1e dag het avondmaal t.e.m. de 9e dag het ontbijt
  • Uitstappen zoals beschreven
  • Toegang Musée de la Gendarmerie National,  boottocht Saint-Tropez, Villa Ephrussi de Rothschild, Prinselijk Paleis Monaco, Oceanografisch museum Monaco

Praktische info

Hotel Delcloy***

Ligging: gelegen in het hartje van Saint-Jean-Cap-Ferrat onmiddellijk bij het strand en de wandelpromenade, omgeven door een mooie tuin met uitzicht op zee.

Uitrusting: charmant hotel met receptie, lift, restaurant, bar, terras, tuin, zwembad, pool bar, tafeltennis, mini golf, mooi ingerichte kamers, badkamer met bad/douche, toilet, telefoon, tv, airco, gratis wifi.

Maaltijden: ontbijtbuffet, ’s avonds menu met streekgerechten of buffet

Deze reis is momenteel niet beschikbaar. Klik op onze suggesties voor een gelijkaardige reis.